آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل
آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل

استمرار ارزش‌های انقلاب در مدرسه اتفاق می‌افتد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استمرار پایبندی به ارزش‌های مقدس نظام بعد از سه دهه از پیروزی انقلاب در داخل مدرسه و محیط‌ های آموزشی اتفاق می‌افتد.

مهندس احمد محمودزاده در همایش تشکل‌های دانش‌آموزی در اردبیل، اظهار داشت: دانش‌آموزان منظم، درس خوان و ولایی، مدیران آینده نظام اسلامی ما هستند و ما به چنین ذخیره‌های ارزشمندی افتخار می‌کنیم.

وی با گرامی داشت سالروز شهادت استاد اندیشمند مرتضی مطهری گفت: معلمان ما امروز افتخار می‌کنند که پیرو اندیشه پاک و با عظمت شخصیتی هستند که در جهان اسلام بیشترین تاثیرگذاری را داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطالعه تالیفات استاد مطهری را نقطه اوج انتقال آموزه‌های تربیتی، تهذیب و تحصیل اعلام کرد و افزود: امروز دانش‌آموزان و معلمان ما رسالتی سنگین دارند که این کتب و آثار را مطالعه کرده و مبانی آن را مد‌نظر قرار دهند.

مهندس محمودزاده دوران جوانی و نوجوانی را بهترین دوران برای پیشرفت، برنامه‌ریزی و حرکت در مسیر تعالی اعلام کرد و گفت: طلایی‌ترین دوران تربیت، تهذیب و تحصیل دوره جوانی و نوجوانی است.

وی اظهار داشت: در این دوران در کنار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کارآمد به یک برنامه‌ریزی هدفمند نیاز داریم تا بتوانیم از لحظه لحظه این ایام استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش عرصه تعلیم و تربیت را عرصه تاثیرگذار این دوران در تحول زندگی فردی و اجتماعی افراد اعلام کرد و گفت: امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهدا، دانش‌آموزان ما در فضای آرام و امن در حال تحصیل هستند و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

مهندس احمد محمودزاده تصریح کرد: آینده انقلاب اسلامی با تمام مبانی و ارزش‌های آن در داخل مدرسه اتفاق می‌افتد و ما از دانش‌آموزان انتظار داریم در این فضا فرصت را برای کسب فضایل گذرانده و مدارج علمی را مغتنم بدانند.

وی دانش‌آموزان را مبلغان حقیقی در انتقال ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: نظام آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی منسجم و درست در این مسیر یاری‌گر دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آرمان بزرگ انقلاب اسلامی را در سه دهه گذشته آرمان ارزشمند استقلال، آزادی، عظمت و اقتدار ملی عنوان کرد و گفت: امروز اگر شاهد آن هستیم که کشورمان در یک نقطه قابل اطمینان و جهشی علم و فنون جدید قرار گرفته به خاطر این انقلاب و عظمت‌های آن است.

محمودزاده دانش‌آموزان را به مسئولیت‌پذیری و کسب فضایل و ارزش‌ها دعوت کرد و اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران انقلابی ارزش‌ مدار است که دانش‌آ‌موزان آن به همراه معلمان و فرهنگیان در مسیر امام، شهدا و باورهای اصیل گام بر می‌دارند.

وی یکی از خطیر‌ترین وظایف آموزش و پرورش را تولید نیروی انسانی متعهد و متخصص اعلام کرد و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی تحول بنیادینی را از آموزش و پرورش خواستار شده‌اند به خاطر اهمیت این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با وجود این که یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار داریم امروز 11 درصد تولید علم در این کشور اتفاق می‌افتد که این تولید علم در سنگر ارزشمند آموزش و پرورش روی داده است.

محمودزاده دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت، عدالت و چشم‌انداز 20 ساله نظام را چشم‌انداز جهش و توفیق روز‌افزون در عرصه علم و فناوری اعلام کرد و گفت: امروز در صدور انقلاب به تمام دنیا نسل کارآمد و توانمند که تربیت یافته آموزش و پرورش هستند اصلی‌ترین عنصرند.

وی در پایان، خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی را از آموزش و پرورش در دور کردن مهجوریت از چهره قرآن یادآور شد و اظهار داشت: در این راستا در چند سال اخیر قدم‌های مناسبی به همت وزیر اندیشمند آموزش و پرورش در حال برداشته شدن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد