آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل
آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شد


به گزارش خبرگزاری پانا، در راستای اجرای موافقت‌نامه فیمابین سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان، ابلاغی از طرف سازمان دانش آموزی مرکز به استان‌ها و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تفاهم‌نامه مابین مدیریت دانش آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منعقد گردید.

ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان، کمک به توسعه و تکمیل کتابخانه‌های مدارس، تسهیل دسترسی دانش آموزان به محصولات فرهنگی کانون و ایجاد شبکه توزیع کتاب جهت عرضه به دانش‌آموزان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

واگذاری مدیریت و ساماندهی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعم از کتاب و سرگرمی در  مراکز و مدارس سراسر استان به مدیریت دانش آموزی از موضوعات مطرح شده در این تفاهمنامه به شمار می‌رود؟، که صبح امروز پنج شنبه چهاردهم شهریور ماه در دفتر مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امضا مدیران دانش آموزی و کانون رسید.

طبق این تفاهم‌نامه، کانون پرورش فکری متعهد به واگذاری محصولات فرهنگی تولیدی اعم از کتاب و محصولات فکری به مدیریت دانش آموزی استان شده است. علاوه بر این، تهیه بسته‌های نمایشگاهی در دو سطح ابتدایی و سطح اول متوسطه(راهنمایی) و صدور مجوز جهت ایجاد نمایندگی کانون در محل نمایشگاه دائمی کتاب مدیریت دانش آموزی واقع در چهارراه امام خمینی(ره) نیز از دیگر تعهدات کانون محسوب می‌شود. در مقابل، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سه سطح استان، شهرستان و مدرسه و ارزیابی و نظارت بر برگزاری نمایشگاه از تعهدات مدیریت دانش آموزی است.