آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل
آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل

انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان اردبیل

دکتر صابر سپهری در انتخابات هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان اردبیل:

مجلس دانش‌آموزی بستری برای پرورش مدیران آینده کشور است.

خبرگزاری پانا: دکتر صابر سپهری در انتخابات هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: مجلس دانش‌آموزی بستری برای پرورش مدیران آینده کشور است و آموزش و پرورش زمانی موفق خواهد بود که خروجی آن افراد دانا، فکور و فهیم باشند.

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه انتخاب نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور که با حضور نماینده وزارتی در کانون فرهنگی و تربیتی عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: از وجود دانش‌آموزانی که بتوانند انتقاد کنند، پشت تریبون بایستد و به راحتی سخنان‌شان را بگویند لذت می‌برم و این مقدمه‌ای برای بزرگ شدن یک دانش‌آموز و گرفتن اداره جامعه در آینده به دست او است.

وی بعد از استماع دیدگاه و نظر نمایندگان منتخب شورای دانش‌آموزی نواحی و مناطق استان گفت: همه ما از حقوق شهروندی برخوردار هستیم که این حقوق مبنایی برای دولت در ارتباط با حقوق افراد می‌باشد.

صابر سپهری تصریح کرد: سه حق برای هر شهروند وجود دارد: یکی حقوق مدنی که حق فرد در برابر قانون مثل آزادی اندیشه و بیان، انتخاب مکانی برای زندگی، حق دادرسی یکسان در برابر قانون می‌باشد، دومی حقوق سیاسی مثل همین تجمعی  دارید و حق شرکت در انتخابات و انتخاب شدن است و سومی حقوق اجتماعی می‌باشد که حق طبیعی هر فرد برای بهره‌مندی از رفاه و اقتصاد در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یکی از برنامه‌های محوری و مهم آموزش و پرورش را مجلس دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: وقتی رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی می‌آید از حقوق دانش‌آموزی و این که بتوانند حقوقشان را بشناسند و ازآن دفاع کنند سخن می‌گوید، این بسیار مهم است.

سپهری با اشاره به این که منتخبین باید مشکلات دانش‌آموزان را بررسی و پیگیری نمایند، گفت: وظیفه و مسئولیت شما به عنوان منتخب 240هزار دانش‌آموز استان بسیار خطیر می‌باشد و باید از حق خودتان دفاع نکنید بلکه می‌بایست مدافع حقوق دانش‌آموزی و شهروندی آنها باشید.

وی در پایان تصریح کرد: شما باید برای حل مشکلاتی که در مدارس هست و بهتر از ما به آن آگاهی دارید طرح بدهید و برنامه‌ریزی کنید و به گوش مسئولین برسانید تا در حل آن مساعدت گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد