آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل
آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل

مجامع اعضا سازمان دانش آموزی

همکاری در تصمیم گیری و ایفای نقش در اموری که می توانند تاثیر مستقیم بر زندگی اجتماعی انسان داشته باشند و احساس حضور به عنوان فرد تصمیم ساز و برنامه ریز خواسته جوانان و نوجوانان هر مرز و بومی است و از سیاست های کلان و دغدغه های مسئولین و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی هم تلقی می گردد.

کشور عزیز ما با در اختیار داشتن بیش از 14 میلیون دانش آموز از کشورهای جوان جهان به شمار می رود و این می تواند زمینه ای برای ایجاد همکاری در تصمیم گیری نزد جوانان و نوجوانان باشد. لذا با تشکیل سازمان دانش آموزی که یکی از پاسخ های خوب به نیازهای روز جوانان و نوجوانان بود زمینه حضور سازمان یافته و تشکل گرای دانش آموزان بیشتر فراهم شده است.

مجمع اعضا سازمان به عنوان مترقی ترین رکن سازمان دانش آموزی برای توانمندسازی بیشتر اعضا و تحقق آرمان های تعیین شده پس از شکل گیری، تلاش می نماید با همفکری و همکاری اعضا بتواند در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تاثیر گذار باشد.

این انتخاب و فعالیت در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می شود و برترین های دو سطح شهرستانی و استانی با رای مستقیم اعضا به مرحله ی بالاتر راه می یابند و با ساختاری که در نظر گرفته شده است در قالب یک برنامه هدف دار سعی در بروز خلاقیت فکری خود به منظور شکوفایی بیشتر اهداف سازمان دارند.

حضور مربیان و دانش آموزان تواماً در مجامع بهترین زمینه هدایت فکری، فرهنگی دانش آموزان است. در این جلسات مربیان و مسئولین به عنوان مشاور و به منظور اعتلای شخصیت اجتماعی دانش آموزان حضور می یابند تا ضمن برقراری ارتباط منطقی بین دو نسل گذشته و حال مانع از خارج شدن جلسات از موضوع شوند.

اهداف کلی تشکیل مجامع:

1- تقویت حس تعاون، همکاری و مسئولیت پذیری

2- بهره گیری از نظرات اعضا در فعالیت های سازمان

3- استفاده از توان فکری و خلاقیت های اعضا

4- حضور فعال اعضا در تصمیم گیری و تصمیم سازی های سازمان

5- بحث و بررسی پیرامون برنامه ها و فعالیت های سازمان

چگونگی برگزاری انتخابات:

کلیه ی داوطلبین در مجامع لازم است فرم اعلام داوطلبی را حداقل یک هفته قبل از انتخابات تکمیل نموده و به ستاد انتخاباتی تحویل نمایند. انتخابات در تمام سطوح به تفکیک جنسیت و به صورت کتبی، مخفی و با ورقه برگزار می شود. دانش آموزان عضو می بایست از سال اول راهنمایی تا ورودی سال دوم شاخه ی نظری(سال اول فنی و حرفه ای) در حال تحصیل باشند. اعضا می بایست از حداقل معدل 16 در مقطع راهنمایی و 15 در مقطع متوسطه برخوردار باشند.

ترکیب 9 نفره هیات رئیسه مجامع منطقه/ استان به تفکیک دختران و پسران از تشکل های: پیشتازان/ فرزانگان 3 نفر، هلال احمر 2 نفر، انجمن های کانون های فرهنگی و تربیتی 2 نفر، تشکل های خودجوش، پانا و راهیان معرفت 2 نفر، انتخاب می گردند.

برگزاری جلسات هیات رئیسه منطقه ای هر 2 ماه یکبار و جلسات استانی هر 3 ماه یکبار ضروری است.

منتخبین استانی(هیات رئیسه ی استان) در کنگره ی اعضای سازمان دانش آموزی حضور یافته و نسبت به انتخاب اعضای هیات رئیسه کنگره ی دانش آموزی اقدام می نمایند. جلسات هیات رئیسه کنگره هر 4 ماه یکبار برگزار می شود.

طبق اساسنامه ی سازمان دانش آموزی 3 نفر از دانش آموزان عضو هیات رئیسه ی کشوری با انتخاب اعضا به عضویت هیات امنای سازمان دانش آموزی پذیرفته می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد