آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل
آموزش‌های تشکیلاتی

آموزش‌های تشکیلاتی

وبلاگ تشکل‌های دانش‌آمــوزی استان اردبیـــل

اصول اساسی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر

 

اصول اساسی(هفتگانه) صلیب سرخ و هلال‌احمر پس از طی یک مسیر تکاملی در بیستمین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در وین اتریش به سال 1970 میلادی(1349هـ.ش) تصویب شد. این اصول در تمام فعالیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر راهنما بوده و در هر شرایطی لازم الاجرا می باشد. ذیلاً به شرح این اصول می پردازیم:

1- انسانیت Humanity:

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که با ایده ی کمک بی طرفانه به مجروحان جنگی شکل گرفت، با پشتوانه ملی و بین المللی خود تلاش می‌کند تا رنج را در هر جای جهان التیام بخشد و از آن جلوگیری کند. هدف نهضت، محافظت از جان و سلامتی نوع بشر و تضمین کرامت انسان‌هاست. نهضت، درک متقابل، دوستی، همکاری و صلح پایدار را در میان ملت‌ها ترویج می کند.

2- بی غرضی Impartiality:

نهضت هیچکونه جهت گیری نسبت به ملیت، نژاد، عقیده ی مذهبی، طبقه یا عقاید سیاسی ندارد. نهضت تلاش می‌کند که تنها با توجه به نیاز افراد، رنج ایشان را التیام بخشد و موارد حیاتی تر را ترجیح می‌دهد.

3- بی طرفی Neutrality:

به منظور بهره بردن از اطمینان همگانی، نهضت در درگیری‌ها از هیچ طرفی جانبداری نمی‌کند و در هیچ زمانی در مناقشه ای سیاسی، نژادی، مذهبی، و یا ایدئولوژیکی شرکت نخواهد کرد.

4- نداشتن وابستگی Independence:

نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر در انجام خدمات بشر دوستانه خود مستقل بود و از هر نوع وابستگی به دولت‌ها و دیگر مراجع که استقلال آن را خدشه دار سازد باید اجتناب ورزد.

5- خدمات داوطلبانه Voluntary Service:

نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر خدمات انسان دوستانه خود را به صورت غیرانتفاعی و بدون هیچگونه اغراض مادی و مالی و به صورت داوطلبانه ارائه می‌نماید.

6- یگانگی Unity:

در هر کشور مستقل تنها یک جمعیت صلیب سرخ و یا هلال‌احمر می‌تواند تأسیس گردد. چنین جمعیتی می‌بایست بطور رسمی از سوی دولت آن کشور به مراجع رسمی بین‌المللی معرفی گردد.

7- جهان شمولی Universality:

نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر محدود به مرزها و حوزه ی جغرافیایی خاص نیست و اهداف و فعالیت‌های آن در سراسر جهان قابل گسترش است.

جمع آوری: بهزاد ناقل، مدرس غیرامدادی هلال‌احمر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد